Revin. Nu vă supărați pe mine puținii mei cititori care mă frecventați când şi când să vedeți ce bazaconii am mai scris sau ce năstruşnicii am mai făcut.

Am încercat azi o alergare. După o masă copioasă. Nu a mers. Timpul cel mai bun a fost 14’20”. Cred că aşa se scrie 14 minute şi 20 de secunde în limbaj matematic. Aş, se vede că omul nu trece chiar degeaba prin şcoală.

Nu e un timp bun. Pentru mine e Ok pentru forma în care mă aflu. Am scos şi 8 minute şi ceva pe aceeaşi distanță (3000m). Doamne ce vremuri. Şi când îmi aduc aminte că am fost în lotul sportiv pe vremea când lucram în MApN…ce bun eram. Trecea vremea. Şi nu a trecut degeaba. Apreciez mai mult antrenamentele, zilele (în special diminețile fără ploaie în care pot să-mi fac antrenamentele).

La sala de forță nu am mai fost. Nu am unde aici. Local este o sală de fitness dar nu oferă decât abonamente pe un an. Or eu nu am degând să stau atât de mult în regiunea asta din Germania.

Ceea ce îmi place şi apreciez aici este că au piste pe lângă şosea. Iubesc asta. La fel cum iubesc să alerg în voie când am timp sau când îmi fac timp.

Dimineața devreme înviorarea e obligatorie. Dacă nu pot alerga seara măcar mă plimb pe acceaşi distanță. La fel cum s-a întâmplat şi azi.

Forma fizică în care mă aflu nu e chiar rea. Trebuie să mai tai din dulciuri. Şi țigări. În rest cu hidratarea stau bine iar hrana e cum se poate.

Tot ce-mi doresc pentru moment e să revin măcar la forma la care am fost anterior pe când am câştigat concursul de admintere în armata română şi inclusiv în lotul sportiv de la unitatea în care lucram.

Nuu uitați să faceți mişcare. Măcar 15 minute zilnic. Dacă nu se poate zilnic o zi da o zi nu. Nu 30″. 15″. Dar intens. Astfel încât să apară transpirația la sfârşit.

Mâncați ce puteți cum puteți. E de înțeles când munceşti şi organismul are nevoie de hrană. Proteine, glucide, lipide, vitamine şi minerale. Toate sunt importante.

Dar încercați să respectați un program. Cât de cât. Odihna e importantă. Dormiți. Respectați orele de somn. Cât mai puține porcării de genul steroizi, anabolizante sau mai ştiu eu ce pastile “fermecate”. Dacă vrei să slăbeşti poți. Adică se poate. Dacă ai 90 sau 100 de Kg şi vrei să ai 60 sau 70 se poate. Antrenamente multe. Alergare. Efort. Consecvență în antrenamente. Kg nu scad peste noapte. O slăbire care să dureze în timp se obține tot în timp.

Cu regim şi cum am spus multe antrenamente. Poate să dureze 6 luni. Poate să dureze un an. Poate doi ani sau poate 3 luni. Totul ține de tine. Să faci efort şi să nu te suprasoliciți. Totul cu cap. Gândit. Calculat.

Nu te apuci de un program de slăbire din mintea ta. Nu alergi ca un disperat/ă două zile la rând 3 ore după care te laşi. Efort dozat, calculat, mâncare calculată. Caloriile dacă se poate calculate.

Cum am spus dacă vrei se poate să slăbeşti, mult. Chiar şi 20 sau 30 de Kg. Trebuie să te documentezi. Caută un program de slăbire ce conține atât mişcare fizică cât şi reducerea cantității de alimente.

Nu fiecare organism e la fel. Unele persoane pur şi simplu se nasc aproape obeze sau chiar obeze. Altele devin în timp.

Personal sunt genul mai mult slăbănog şi înalt decât gras. Aşa e construit organismul de la naştere. Aşa e genetic construit. Dar modul cum e construit organismul şi predispunerea se poate modifica prin antrenamente consitente şi repetate pe perioade lungi de timp. Uneori luni, uneori ani.

Cam atât. Vă las cu bine. Spor la antrenamente!

 

Vă salut cu drag.