Unul dintre cele mai importante principii din afaceri este faptul că nu este bine furi de la nimeni pentru că orice ți se poate întâmpla într-o lume nebună precum cea din anul 2023.
Dacă nu ești corect în afaceri, nimeni nu va mai avea încredere în tine și afacerea ta poate ruina. Din acest motiv este mai bine să fii corect și să faci plata la timp unde ai de făcut plăți, să plătești toate datoriile la stat sau pe unde mai ai de dat LEI.
Neplătind datoriile este ca și cum ți-ai neglija afacerile. Furând la fel. Din acest motiv alții au succes în afaceri și alții nu. Fiind corect vei avea succes întotdeauna.
Nu știu ce să zic, unele persoane te-ar contrazice groaznic pe acest subiect, evident dacă ar fi și oameni asumați. Eu unu, prefer să-mi plătesc taxele la timp, cu toate că tehnic, ar mai exista portițe pentru amânări. Totuși, decât să plătesc mai târziu mai mult, prefer să plătesc cât trebuie, când trebuie.
Cel mai sigur departament în care clar se poate fura, este departamentul de vânzări, și da, orice instituție are un astfel de departament, poți fi tu cel mai talentat la ce vrei tu, vocația Nr 1, Mozzard, nu contează, dacă nu aude nimeni de tine, deci daca nu ști să te promovezi, atunci, vocația are rol strict de relaxare, nu și de a aduce bani.
Și cel mai mult am fost și voi fi în continuare împotriva vânzărilor abuzive, începând de la ….
Îți promit un produs de o anumită calitate, dar îți ofer un produs de o calitate mult mai slabă, până la … Îți dau un produs, dar încasez 7.
Eu daca as avea o putere de decizie în privința asta, nu doar că nu as plati astfel de vânzări, angajaților ce le fac, dar le-aș și anula pe loc, și eventual și ceva sancțiuni angajatului in cauza!
Lucrez in departamentul de retenție, mai exact scopul jobului meu este, cel de a convinge oamenii să nu plece la o altă companie similară, și bineînțeles că am și targhiet 😀.
Când m-am angajat aici, in perioada de training, fiind vorba despre domeniul de telecomunicații, mă gândeam frate la ce oferte are Digi, oare voi avea cum să ii conving să rămână?
Eu la acel moment îmi imaginam că principala cauza a cerințelor de reziliere, este…. Concurența 😀.
Când am ajuns în producție surpriza, nu, nu concurenta este principalul motiv de reziliere, ci… Vânzările abuzive.
Mai exact servicii care nu au fost niciodată utilizate, eu trebuie sa conving omul că dacă a plătit 2 ani degeaba acel produs, ar trebui să îl mai plătească încă 2 ani! Fie și cu suma mai mica!
Da ai auzit bine, peste 60% din desființările totale pe care le am se referă la servicii cu 0 consum, adică niciodată utilizate, și cam 20% pentru că nu răspund la telefon 😒.
Aici compania greșește in 2 moduri:
1 prin faptul că permite astfel de vânzări.
2. Prin faptul că mai și încearcă să convingă omul sa plătească și mai mult decât deja a fost păgubit!
De ce? Ok! Clientul respectiv a fost păcălit,odată, achita 2 ani, ceva ce nu are nevoie, am mai fost păcălit încă odată, mai achita încă 2 ani, deci 1 client achita vreo 4 ani, o taxa recurenta cu 0 investitie din partea companiei, până aici înțeleg.
Însă scopul care este? A da, sa existe cat mai multi clienți! Deci?
1 acel client din momentul in care a scăpat de tine sa dus împușcat, nici nu îți mai răspunde la telefon! Deci clientul respectiv este pierdut definitiv!
2. Acel client nu va recomanda niciodată compania ta! Și mai mult decât atât, dacă aude pe cineva interesat, prima reacție?
Nuuu nu ai ce sa cauți acolo, dacă te duci acolo vei fi păcălit, și nu mai scapi câțiva ani de ei!
Deci? Din asta nu pierd doar eu ca angajat, că nu îmi fac eu targhetul într-o lună, sau nu am comision atât cât aș fi dorit, că nah, volum mai mic decât vreau eu.
Ca mine sunt multi! Pot fi oricând înlocuită sau suplimentată.
Pierderea este pe afacere, pe termen lung, pentru că da câștigi un client dar pierzi 50, și acel client câștigat abuziv, când sa dus, sa dus împușcat 😒. Iar recomandările lui, vor fi mereu împotriva companiei tale!
Aspectul asta este valabil pentru orice domeniu! In orice afacere, indiferent de natura ei.