Administrare timpului sau managementul timpului, ca să vorbim așa mai englezește, să ne dăm șmecheri, este una dintre cele mai grele sarcini când vine vorba de muncă individuală. Fie că, completezi sondaje de opinie, fie că lucrezi la vreun proiect, gen dezvoltare unei aplicații sau scrii o carte, contratimp se fac mai toate.

Chiar dacă nu stă nimeni cu pistolul la spatele tău să te împuște dacă nu termini la timp treaba, sau nu ești presat în vreun fel, organismul tot simte nevoia de împlinire într-o anumită perioadă de timp. Când spun împlinire mă refer la îndeplinirea task-ului pe care ți l-ai propus. Sau task-urilor. Pentru că pot fi mai multe într-o singură zi.

În general nu este bine să faci planuri pe termene foarte lungi. E bine să ai o viziune asupra a ceea ce vrei să faci însă se merge din aproape în aproape. Adică pe termene scurte rezolvi task-uri și îți propui obiective care pot fi îndeplinite pe termene scurte.

Așadar cum faci?

În primul rând trebuie să-ți propui primul task pe ziua aceasta în care citești articolul acesta. El trebuie să fie rezolvabil în timp de două ore maxim. Pauza între aceste două ore trebuie să fie de 10 minute. Nici mai mult și nici mai puțin. Îți stabilești ora exactă când începi și când termini. Să dăm exemplu de un task: scrierea unui articol lung de 500 de cuvinte pe o anumită temă dată. Timp de lucru 2 ore. Articolul trebuie să fie profesionist deoarece este plătit cu o sumă mare pentru o companie cunoscută. Sau altul: instalarea CMS-ului WordPress, instalarea unui template, și pluginurile necesare până a aduce blogul la varianta în care se publica online. Doar exemple. Bun.

Așadar task-ul îl avem și ne propunem după experiența noastră pe care o avem sau nu să îl rezolvăm în 2 ore. După fiecare 50 se va lua 10 minute pauză. În cazul în care sarcina presupune mai mult lucru vom programa restul și pe mâine. De preferat la aceeași oră, același interval de timp. Acest lucru înseamnă că mâine avem un program, și anume la aceeași oră cu aceeași perioadă de pauză va trebui să lucrăm iar la task.

În cazul în care task-ul presupune o perioadă de timp mai mare de lucru vrom programa până săptămâna viitoare. Nu mai mult. Nu ne putem face planuri cu o lună înainte deoarece pur și simplu nu funcționează. Ei bine, dacă dorești să lucrezi mai mult într-o singură zi  o poți face, însă vei avea nevoie de mai multe reprize a câte 50 de minute cu 10 minute pauză între ele.

Aceasta din urmă se numește tehnica pomodoro. Este inventată de un mexican paremise și este reprezentată de un ceas, genul de ceas pentru gătit cu sonerie când se termină timpul alocat, ceas pe care multă lume îl și folosește. Ceasul îl găsiți aici dacă credeți că vă va fi util în biroul Dv sau unde lucrați.

O altă parte interesantă a muncii independente este faptul că este greu de organizat și de dus la bun sfârștit. Un programator s-a gândit și la acest lucru așa că a scris o carte celebră care te ajută să-ți termini ce ți-ai propus, fie că scrii un program de calculator, fie că ești dezvoltator de aplicații și dezvolți așa ceva pe cont propriu sau alt gen de muncă individuală. Carte se numește GTD și o găsiți AICI.