Vrem de multe ori să întreprindem anumite chestii, gen deschiderea unei afaceri, scrierea unui articol de blog, scrierea şi publicarea unei cărți, începerea unui vlog sau podcast. Şi atunci aşteptăm momentul optim. Momentul când avem bani destui. Locația ideală. Momentul când e linişte în jur, când suntem calmi, când avem linişte în încăpere şi telefoanele nu mai sună dela diverşi prieteni şi cunoştințe. Şi atunci aşteptăm momentul optim ca să trecem la acțiune.

Sau momentul optim să ne apucăm de sport, momentul optim ca să facem alergarea aceea, momentul optim ca să ne înscriem la sală…momentul optim.

Ori aşa ceva nu că nu ar exista însă este mai mult o iluzie. Regret să te dezamăgesc dar momentul optim nu există. Sau nu se aplică la cele menționate mai sus. Momentul optim ți-l creezi tu. Momentul optim tu îl faci, tu îl forțezi. Opreşti momentul în loc şi te apuci de lucru.

Începi să-ți scrii articolul chiar dacă împrejurul tău doi se ceartă, trei se bat, sau volumul de la muzică sau TV e dat la maxim. Chiar dacă te-ai certat cu măta, cu femeia şi cu toți frații şi prietenii, tu îți faci jobul. Scrii. Mergi la sală, te ocupi.

Asta înseammă să te poți concentra în aproape orice condiții. De stres, zgomot, distracții de atenție, etc. Tu trebuie să îți faci jobul. Şi să-l faci cât mai bine în aşa fel încât să fie util. Să dea roade.

Nu spun că momentul optim nu există. L-aş numi mai degrabă oportunitate. Simpla aşteptate în stație a busului…mai rar o să vină metroul sau buzul când ajungi tu în stație. Nu ai cum să creezi acest moment, nu ține de tine şi nu-ți rămâne decât să aştepți nenorocitul ăla de autobuz să apară. Aceasta nu depinde de tine. Deşi ai pute chema un taxi dacă îți permiți şi atunci este cu totul altă situație, tu ți-o creezi. Creezi momentul.

Paranteză

O să încerc să fac un pic de deviere de la subiect dar oarecum se leagă când vine vorba de social media, fie ea blogging , Facebook, Twitter s Instagram.

Trăim într-o societate în care valoarea contează. Ceea ce oferi prin intermediul unui blog trebuie să fie util cuiva. Trebuie să ofere o informație clară, pe ințelesul tuturor sau câtor mai multe persoane. Care să-i ajute concret la ceva. Ceva care ei vor şi ar fi şi dispuşi să-ți plătească…adică să-ți pună o pâine pe masă. La rându-ți trebuie să fi util.

De exemplu un articol din categoria How To. Dacă este bine structurat şi cu exemple şi imagini poate ajuta pe cineva care poate face chestia respectivă de unul singur. Dacă nu are timpul necesar sau pur şi simplu nu vrea să-şi bată capul te poate angaja pe tine.

Dacă cititorul vrea să-l ajuți cu o chestie tehnică la care te pricepi şi nu are timpul necesar sau nu doreşte să-şi bată capul cu chestii tehnice vă puteți înțelege la preț din care ambii să aibă de câştigat.

Eventual vă puteți întâlni la o cafea într-un cadru relaxat pentru a discuta detalii.

Important este pentru mine ca proiectul pentru care m-ai angajat să fie finalizat şi pus pe picioare. Dorință şi plăcerea mea ar fi să-l văd mare şi cum creşte după ce eu mi-am terminat partea de muncă. Este mai mult o satisfacție personală.

Desigur conținutul, atât scris cât şi video nu trebuie să fie neapărat din categoria How To. Vă puteți înțelege la preț din care ambii să aibă de câştigat. To.

Există destul de multe bloguri sau vloguri create pentru divertisment. Pentru că aceasta nu este o latură deloc de neglijat. Din când în când trebuie să te mai şi amuzi sau râzi în hohote. Personal urmăresc videourile stand-up-erilor. Nu le găsesc pe toate amuzante. Aceasta nu înseamnă cunnu sunt, dar uneori nu vibrează cu mine, sau cel puțin la momentul respectiv. Însă uneori astfelmde showuri mă destind şi mă readuc la contactul cu lumea aşa cum e ea, imperfectă…

Dacă eşti creator de conținut de la unii te alegi doar cu mulțumiri prin comentarii. Sunt bune şi acestea. Sunt un semn de apreciere şi că eşti pe drumul cel bun. Un feedback binevenit. O să întâlneşti şi hateri, nu-ți fă griji în privința aceasta.

Alți nici măcar nu-ți mulțumesc, totuşi accesează articolul. Şi aceasta e bine. Şi îl tot acesează şi accesează. Astfel când caută pe bătrânul Google, acesta memorează că articolul tau a fost util şi poți fi primul care apari în căutări, sau mă rog, al doilea sau al treilea. Indirect îți creşte ratingul. Şi astfel poți monetiza. Crede-mă că sunt destule metode despre care probabil o să scriu în alt articol.

Aceasta e valabil pentru cei care mai au naivitatea de a deschide un blog în 2020 în ideea de a face bani din el. Ca să vorbesc şi din altă perspectivă…cei care mai au curajul.

Dar destul despre aceasta.

Revenind

Începusem să discut despre momentul optim despre a te a te apuca de ceva şi cum acesta nu va veni niciodată dacă tu nu faci măcar un prim pas înspre aceasta.

Am divagat în crearea de conținut pentru că are oarecum legătură cu momentul optim. Niciodată nu poți posta ceva perfect, acceptat de toată lumea şi să fie pe placul tuturor. Aşa că nu amâna, creează chiar acum. Corectează pe cât de mult pe cât poți, încearcă să fii coerent, să fie un articol bine structurat. Dar cel mai important şi maj important să mişte.

Începe afacerea! Începe! Fă primul pas!

PS: Dacă doreşti cu ardoare să ai propriul blog am creat un articol de tip tutorial, în două părți care te poate ajuta pas cu pas atât cu ce ține de partea tehnică cât şi cu sfaturi suplimentare. Şi e gratuit.

Mi-ar plăcea să stiu că măcar unul dintre voi şi-a pus un blog complet pe picioare şi funcțional în baza tutorialului conceput de mine!

Cum să îți deschizi un blog pas cu pas (I)

Cum să îți deschizi un blog pas cunpas (II)