După cum mă știți tot am început să predic în ultima perioadă sportul, mișcarea în aer liber sau indoor și cât de sănătoasă este aceasta. Plus suplimente nutritive care te ajută, previn îmbătrânirea și întăresc imunitatea.

Ei bine dacă popa predică și nu face ce predică, la modul general vorbind, căci nu mă refer aici la vreun popă anume, eu am început chiar să fac ce predic. Mai mult decât atât, întâti fac, apoi prezint rezultatul și predic.

Așadar, astăzi, m-am trezit la 6: 30 pentru a-mi alerga distanța. Nu spun că m-am simțit foarte bine. Forțează un om să se trezească la ora șase și să alerge prin frig și ninsoare chiar îmbrăcat bine fiind. Și vezi că nimănui nu-i va conveni. Este vorba despre o chestiune pe termen lung. Beneficiile pe termen lung ale activităților fizice regulate întrec efortul depus.

Am simțit și simt asta pe propia-mi piele. După ce an de zile am avut de-aface cu așa ceva. Sănătate curată este să faci cel puțin 30 min mișcare în fiecare zi.

Depinde și de meseria pe care o practici. Dacă ești un intelectual, scrii și te ocupi cu diverse chestii și lucruri care solicită psihicul, atunci antrenamentul tău constă în antrenament mental mai mult. Dar măcar 5-10 flotări, 5-10 genuflexiuni, 5-10 îndreptări tot poți face dimineața. Sau chiar seara. Dar să nu fie mai târziu de ora șapte.

Pentru că organismul atunci seara, începe să intre ușor-ușor în stare de latență, de odihnă. Aceasta pur și simplu pentru că așa a fost construit. Ca noaptea să doarmă. Și ușor-ușor se retrage înspre repaus. Or dacă tu îi aplici sport și mișcare, te vei agita, și nu vei putea dormi. Sau nu vei putea dormi bine și vei avea un somn neodihnitor.

Așadar când este cel mai bine să faci sport? Aș spune că dimineața la prima oră, imediat ce te-ai trezit și te-ai spălat pe față să îți începi exercițiile. Sunt numeroase aplicații gratuite despre care am vorbit aici pentru sport indoor. Firește că sportul de afară este mult mai sănătos. Dar dacă situația nu-ți permite fă flotări sau îndreptări în camera ta, în dormitorul tău.

Simte-ți organismul, vezi ce îți cere, și oferă-i!

Dar nu oricum. La ce mă refer mai exact? Când simți sete trebuie să bei apă. Chestia este că atunci când simți sete, organismul este deja deshidratat. Nu ar trebui să se întâmple treaba aceasta. Ar trebui să te alimentezi constant cu apă, ceai sau lichide în așa fel încât să nu simți sete, sau să o simți cât mai puțin posibil.

Când simți foame, prea mult, stomacul îți dă semnale că ar fi timpul să mănânci. De regulă ar trebui să simți acest lucru dimineața după sport, la amaiz și seara. Dacă ești învățat cu mese neregulate trebuie să te reînveți să mănânci la ore fixe. Așa e cel mai bine.

Când simți lene aici este cu totul altă poveste. Dacă îți e greu și îți este lene să mergi la antrenamente, trebuie totuși să o faci. Trebuie să-ți învingi delăsarea, lenea și să te duci să alergi. Să-ți faci norma de sport pe zi. Pe ziua respectivă. Trebuie să ai și perioade de refacere. De exemplu dacă ai alergat într-o zi mai mult, lasă o zi pauză pentru ai acorda organismului timp de refacere. Apoi ziua următoare aleargă iar. O zi pauză, o zi antrenament. Cam așa ar trebui să meargă treaba.

În cazul în care nu oferi pauză înde-ajuns organismului și tragi prea mult la antrenamente, atunci rezultatele sunt negative. Stresezi organismul și vei resimți stres și proastă dispoziție.

Așadar. Face-ți sport cel puțin 30 de minute în fiecare zi. Alergați sau faceți alte exerciții de gimnastică cel puțin 30 minute în fiecare zi. Sau dacă nu, o zi, da, o zi nu. O zi antrenamente, o zi pauză…pentru refacerea organismului și reîncărcarea bateriilor. Cam așa funcționează treaba.

Castiga bani cu Daedalus