#1 Introducere

Te-ai hotărât să te apuci de vânzări. Bine. Acum află cum să vinzi un obiect pe care îl cumperi la un preț și îl vinzi la un preț mai mare în așa fel încât să faci profit.

Obiectul poate fi de valoare mică, de exemplu o chestie de 10 lei sau poate fi un obiect cu valoare mare de ex. 2000-3000 EUR. Firește că ceea ce am spus eu aici este relativ. Poți vinde și de un leu sau de un milion de lei.

Firește că obiectele mai ieftine, cele de un leu se vând mai repede, pentru că majoritatea are un leu. Dacă tu, ca comerciant sau viitor comerciant, cumperi un mărțișor cu 0.50 bani și îl vinzi cu un leu la 100 mărțișoare ai 50 lei. Banii tăi. Câștigați cinstit atât timp cât faci treaba acesta legal sub formă de PFA sau firmă, etc.

La obiectele cu valoare mare, gen 500 lei, trebuie să cauți sau să aștepți mai mult timp clientul. Asta presupune răbdare mai mare. Dar răbdarea îți va fi răsplătită prin sume mai mari, prin câștiguri mai mari.

Comerțul nu e o chestie de care toată lumea să se apuce. Dacă simți că ai chemare spre așa ceva și ție îți place să cumperi ieftin și să vinzi mai scump îți recomad să te apuci de așa ceva. Vânzările sunt un domeniu de actualitate și unul dintre cele care te propulsează cel mai repede…financiar vorbind. Or de bani se leagă totul.

#2 Cum să vinzi

Ce face oare un produs să fie bun? Ce face ca obiectul respectiv pe care vrei să-l vinzi să fie bun? Pentru că, teoretic vorbind toată lumea caută ceva bun. Să reținem însă că bun nu este totdeauna echivalent cu vandabil.

O să încerc să răspund la întrebare. După care o să răspund și la intrebarea ce face un obiect vandabil.

În primul rând trebuie ca obiectul tău să fie frumos. Dacă tu ai un măr, și e murdar, sunt slabe șanse să-l vinzi. (mărul este doar un exemplu). Dacă tu ștergi acel măr, și-l lustruiești, îi dai luciu și îl poziționezi bine în așa fel încât să se vadă de către potențialul cumpărător, ai șanse mai mari să-l vinzi. Ba chiar pot spune că-l vei vinde cu siguranță atât timp cât el este bun, nestricat și lustruit, oricât de puțin te pricepi la vânzări.

Pe același principiu se merge cu orice obiect/bun fizic sau bun digital mai nou. Trebuie să fie shiny, strălucitor, frumos, ca din tablou, să atragă atenția. De exemplu o mașină. Cu cât are interiorul mai curată și funcționează mai bine, cu atât șansele cresc ca tu să o vinzi. Dacă mergi cu obiectul la piață, puțind urât, murdar, stricat, nu te aștepta să-l cumpere cineva. Eventula doar cineva pe un preț extrem de mic (tu nu câștigi nimic la el, nu faci profit). Pentru ca el mai apoi să-l facă curat, să-l repare și să-l vând la preț mare. Tu pierzi în cazul acesta.

Așadar ca un obiect să fie bun el trebuie să fie funcțional, să arate eventual miroase bine, să strălucească.

Faptul că un obiect este bun, frumos, funțional, nu-l face neapărat și vandabil. Și acum să trecem la următoarea întrebare și la următorul răspuns.

Ce face ca un obiect să se vândă? Unul dintre răspunsurile pe care le cunosc este propria ta credință că obiectul respectiv valorează cât ceri tu pe el.

Firește că dacă vei cumpăra un obiect cu 10 lei, care face 10 lei, nu-l poți vinde cu 1000 de lei. Spre exemplu dacă dai pe un telefon 500 de lei, acel obiect face 500 de lei dar tu vrei să-l vinzi mai mult nu-l poți vinde cu 2000 de lei. Sau poate poți, dar nu pe termen lung. Pentru că toți or să afle că ești doar un impostor și cariera ta de vânzător se duce pe râpă în câteva zile/luni/ani. Trebuie să percepi prețul corect. Dacă dai telefonul cu 600 de lei, trebuie să fi mulțumit. Pentru că tu poate ai muncit, ai depus un efort să te duci după acel telefon, ai vorbit cu persoana respectivă, poate te-ai dus prin viscol și ger după el să-l cumperi, poate l-ai lustruit. Și atunci meriți pentru efort 100 de lei în plus.

Așa că încearcă să nu pui un adaos mai mare de 25% obiectelor pe care le vinzi. Asta depinzând bineînțeles de ce și cum faci cu el, dacă mai bagi tu bani în el, etc.

Așadar, tu trebuie să crezi, și să fie și adevărat că obiectul respectiv valorează prețul pe care îl ceri.

Un alt lucru de luat în seamă este vadul comercial. Una este să vinzi într-un cătun în care majoritatea au venituri mici și bani puțin, alta este să vinzi lângă un obiectiv tutristic sau fizic foarte vizitat. Așa că încearcă să migrezi unde este cumpărătorul cu bani mai mulți. Astfel șansele tale de a vinde mai mult și mai scump cresc.

Totuși păstrează-ți etica și nu înșela pe nimeni.

Dacă este să luăm în considerare că mijloacele tehnice de astăzi precum internetul, Facebook, Instagram-ul, smartphone-urile îți pot face cunoscute și văzute produsele oriunde în lume și în țară, atunci nici faptul că locuiești într-un cătun nu ar mai fi un impediment.

Un alt lucru care te poate ajuta să vinzi mai mult și mai scump este numele pe care ți-l faci și perseverența. Dacă de-alungul timpului ai avut clienți mulțumiți, îți va crește numărul de clienți care vor cumpăra de la tine.

Și încearcă să și zâmbești clientului, nu-l împunge.

Calea spre vânzare pot fi toate acestea sau o combinație între ele.

Lumea vânzărilor este o lume fascinantă dar și grea.

Mai este un lucru care poate vinde. Povestea. Povestea produsului respectiv. De exemplu, dacă vrei să vinzi un tablou, și acesta a fost unei persoane cunoscute/importante din lumea artei ai șanse mult mai mari să-l vinzi.

Și încă un lucru…Publicitatea pe care ți-o faci. Construită cu cap.

Așa că dacă vrei să te apuci de vânzări, să intri în lumea vânzărilor, cumpără un obiect mai ieftin, și pune-i un adaos. Pune-l pe Marketplace la un preț mai scump. Dar nu foarte scump, în așa fel încât să-l și poți vinde, și să ieși și tu cu un mic câștig. Acest lucru pentru a testa piața și a te testa.

Dacă treba merge deschide-ți o afacere, un magazin. Și oricât de greu ar fi sau ar putea părea, nu renunța niciodată la meserie.

Dacă vrei să citești o carte interesantă de vânzări îți recomand cartea Cel mai vestit vânzător din lume pe care o poți comanda online AICI.