Cum să faci 40.000 de dolari ca freelancer

În primul rând trebuie să definim noțiunea de freelancer:

“Un freelancerliber profesionist sau „lucrător freelance” (cuvânt englez) este o persoană care lucrează independent, care desfășoară o profesie fără un angajament pe termen lung cu un angajator. Freelancerii pot fi uneori reprezentați de o firmă sau agenție care se ocupă cu găsirea clienților, sau cu revânzarea serviciilor oferite de freelanceri. Termenul a fost inventat de Sir Walter Scott (1771-1832) în romanul istoric Ivanhoe pentru a descrie un războinic medieval mercenar (sau free-lance). A fost recunoscut oficial ca verb în 1903 de către diferite autorități în etimologie, cum ar fi Oxford English Dictionary.”

Sursa: Wikipedia

Este bine să știm și să recunoaștem că cei mai buni freelanceri cu cele mai mari câștiguri îi găsim pe site-uri ca Upwork sau Freelancer.com. Aceștia pot ajunge la sume de zeci de mii de euro anual. În funcție de cât sunt dispuși să muncească, cât de serioși și cât de repede răspund clientului. Și cât de repede se mulează pe nevoile clienților. Unii clienți pot fi mai dificili.

Am folosit Upwork atât în calitate de freelancer cât și în calitate de angajator. Unde spun eu, m-am comportat de nota 10, din vreme ce am doar review-uri de 5 stele și doar feedback-uri pozitive.

Am să vă citez un articol, comandat de mine pe Upwork, unei angajate Bosniece, care ajunsese ca în decurs de mai puțin trei ani să câștige 40.000 $. La început percepea tarife mici pentru calitate înaltă. Așa cum este și articolul pe care am să vi-l citez.

Pe articolul pe care am să vi-l citez între ghilimele am dat 5 $. Ei bine, după vreo doi ani tipa respectivă cerea 30$ per articol de 500 cuvinte. Ceea ce mi se pare corect. Ea muncise ca să-și facă un nume, scrisese articole cu miile, era punctuală, livra la timp, era serioasă, nu cu fițe. Și făcea research înainte de fiecare articol. În așa fel încât nu vorbea (scria, aiurea). Articolele ei erau verificate și erau cele mai multe între 98 și 100% originale după verificări pe site-uri de Copywriting.

Așa se face că a trebuit să renunț la serviciile ei, pentru că ajunsese destul de scumpă.

Iată și articolul scris de ea (tradus de mine în limba română):

“Cum să faci bani ca freelancer

Freelancing-ul este un job la care toată lumea visează iar acest vis nu este deloc imposibil de atins. Indiferent că eşti un grafic designer, un web developer, un scriitor sau ai alte skill-uri care pot fi folositoare pe piață, poți să-ți începi cariera în freelancing chiar astăzi şi să construieşti o ocupație full-time bine plătită.

În zilele noastre există o multitudine de oportunități de a începe să faci bani cu ajutorul freelancing-ului. Pentru a-ți începe călătoria în lumea freelancing-ului prima dată trebuie să-ți alegi nişa (sau domeniul) în care vrei să lucrezi. Rămânând focusat pe o singură nişă nu vei face decât să-ți îmbunătățeşti performanțele şi abilitățile mai mult decât dacă te-ai ocupa de mai multe în acelaşi timp. Alege la ce eşti mai bun/ă, fie că este design, creare de conținut sau altă abilitate şi ține-te de ea. Mai jos sunt trei sfaturi pentru a-ți construi o carieră de freelancer profitabilă.

#1 Foloseşte o platformă de freelancing

Există câteva website-uri de freelancing diferite unde îți poți crea un profil şi poți începe să munceşti pentru diferiți clienți. Avantajul de a lucra printr-un website de freelancing constă în faptul că ai acces la o gamă largă de clienți şi îi ai la îndemână. Creează un profil care să impresioneze şi un portofoliu pe măsură şi începe să aplici pentru joburi. Cu cât vei primi review-uri şi rating-uri mai bune cu atât probabilitatea de a fi ales pentru o ofertă de job va creşte. Două cele mai bune platforme de freelancing în zilele noastre sunt Upwork şi Freelancer. Alege una şi construieşte-ți un profil cu rating ridicat pentru a-ți asigura un flux de muncă stabil.

#3 Promovează-ți skill-urile

Pentru a atinge o audiență mai largă şi pentru a construi o mai mare rețea de clienți este nevoie să-ți promovezi munca. Construieşte-ți un website cu portofoliul tău şi cu informații despre tine. Pune acolo şi informații de contact şi o listă de prețuri. Setează-ți pagini pe rețelele de socializare pentru a-ți promova şi mai mult atât website-ul cât şi profilul de pe site-ul de freelancing. Pentru acest scop poți folosi Facebook, Twitter, LinkedIn sau chiar Instagram. Cu cât mai mult îți promovezi skill-urile cu atât mai mulți clienți vor întreba de serviciile tale şi te vor plăti mai bine pentru ele.

#3 Produ calitativ

Pentru a asigura satisfacerea clientului trebuie să livrezi conținut de foarte bună calitate şi să-ți îmbunătățeşti abilitățile de comunicare. Comunică cu clienții tăi într-un mod clar şi direct, păstrând în acelaşi timp un ton profesional. Întotdeauna urmează instrucțiunile lor în ceea ce priveşte proiectele pe care ți le atribuie şi asigură-te că nu ratezi nici un deadline. Livrarea muncii tale în timp util este unul dintre cele mai importante aspecte pentru o carieră în freelancing de succes.

Dacă te vei ocupa cu atenție de construirea unui profil bun de freelancer, promovarea aptitudinilor şi livrarea de conținut de înaltă calitate, fără îndoială vei reuşi să construieşti o rețea de clienți impresionantă şi să câştigi destul de mulți bani lucrând ca freelancer. Reține, să devii un freelancer de succes nu este uşor şi cere multă muncă, cere timp, răbdare şi dedicare. Atât timp cât eşti dispus să depui extra-efort pentru ca visele tale să devină realitate te vei afla pe calea cea bună spre succes!”

Am vrut ca pe timpul colaborării noastre să-i las doar feedbackuri maxime de cinci stele (pe merit) și feedbackuri scrise, de recomandare, dintre cele mai bune. Asta pe când se afla la început de drum și nimeni nu o cunoștea.

Astfel că tipa și-a croit un drum bun pe calea Freelancing-ului pe Upwork.”

 

 

2021-02-12T20:37:37+02:0012 februarie 2021|FINANTE PERSONALE, MUNCĂ LA DOMICILIU|0 Comentarii

Comenteaza

Go to Top