Cum să deschizi un blog – Scurt ghid (Partea II)

În prima parte a acestui articol am enumerat şi descris o parte din chestiile de care ai nevoie pentru a deschide un blog profesional cu tot ce trebuie. Voi continua cu alte câteva puncte, următorul de pe listă fiind:

#6 Abonarea la articole

Poți oferi cititorilor blogului tău posibilitatea de a primi articolele tale pe email imediat ce le postezi. Acest lucru se poate face folosind un serviciu precum Feedburner pe care îl recomand. Abonarea prin email este un lucru important în blogging deoarece ții cititorii la curent cu ultimele tale postări.

Orice blogger care se respectă, fie el la început de drum sau cu state vechi îşi doreşte ca articolele sale să fie cât mai citite. Feedburner te poate ajuta în acest sens trimițând articolele tale pe email celor care doresc acest lucru şi se abonează la feedul tău.

Ei se pot dezabona oricând doresc. Din acest motiv este bine să nu agasezi cititorii tăi cu prea multe articole. Dacă aceştia vor primi prea multe articole pe email mare parte din ei se vor dezabona, vei pierde cititori. Oferă “puțin şi bun” spunea un superior de-al meu de pe vremea când făceam armata. Şi mi se pare un sfat înțelept. Aşa şi voi. Oferiți conținut rar şi de calitate.

O alternativă la Feedburner este MailChimp.

#7 Google Webmaster Tools

Din câte am observat, pe net, nu prea găseşti în ghidurile despre blogging inclus acest pas. Google Webmaster Tools  sunt foarte importante şi toți marii bloggeri folosesc aceste tool-uri.

Poate sunt mai tehnice şi mai greu de explicat iar blogerul respectiv nu a vrut să-şi bată capul. Sau poate nici el nu le are făcute. Sau poate le țin pur şi simplu ascunse fiind deja ceva pentru webmasteri şi nu pentru bloggerul de rând. Totuşi setările Google Webmaster Tools sunt, repet, foarte importante.

Dacă doreşti ca blogul tău să fie bine văzut de către cel mai important motor de căutare şi anume Google, ar fi bine să faci câteva setări în Google Webmaster Tools. Cele mai importante ar fi verificarea site-ului tău în Webmaster Tools şi aducerea aici unei hărți XML a website-ului tău. Sună complicat dar nu e.

  • Verificarea se poate face foarte uşor. Va trebui să copiezi un cod de verificare şi să îl treci în câmpul dedicat verificării din pluginul All in One SEO Pack. Mai jos ai câteva screenshots care îți arată despre ce e vorba. Salvezi apoi apeşi butonul roşu de verificare în  Webmaster Tools. Apoi vei primi un mesaj precum că websiteul tău a fost verificat cu succes. Dacă nu se întâmplă acest lucru înseamnă că ceva nu a fost făcut bine, de exemplu codul nu a fost copiat şi trecut în câmpul dedicat cum trebuie. Reține, va trebui să treci doar codul dintre ghilimele.

Codul de verificare aflat între ghilimele:

 Câmpul din pluginul All in One SEO Pack destinat verificării în Webmaster Tools:

Mesajul precum că Website-ul a fost verificat după ce s-a introdus codul de verificare şi apăsat butonul roşu de verificare:

  • Harta XML a blogului o poți construi din câteva click-uri cu pluginul All in One SEO Pack.

Unde trebuie creată harta cu pluginul All in One SEO Pack:

 

Unde găseşti harta cu pluginul All in One SEO Pack:

Cum arată harta XML a blogului şi unde găseşti link-ul hărții:

URL-ul hărții de care vă spun arată de obicei aşa: http://numeleblogului.ro/sitemap.xml. Acesta trebuie înscris în Webmaster Tools la secțiunea dedicată acesteia.

Unde trebuie testată şi înscrisă harta XML:

Harta XML este o componentă destul de importantă dacă doreşti ca blogul şi articolele tale să fie găsite cât mai uşor şi de cât mai multe persoane în căutările Google. Nu vei găsi în prea multe articole tip tutorial despre blogging menționată harta XML. Totuşi eu am menționat-o pentru că este foarte importantă şi toți marii bloggeri o folosesc. La fel şi înscrierea în Google Webmaster Tools după cum spuneam în sub-punctul anterior.

#8 Google Analytics

Acest tool marca Google îți permite să verifici un lucru principal şi anume câți vizitatori ai avut într-o anumită perioadă dată, luna sau săptămâna trecută de exemplu. Dacă vorbim de vizitatori, principala unitate de măsură a importanței unui blog (cel puțin cea mai măsurabilă tehnic) sunt numărul de vizitatori unici. Aceştia reprezintă, mai exact, numărul de IP-uri de pe care s-a accesat blogul.

Cei care doresc să-şi facă publicitate la tine pe blog şi să te plătească pentru asta sunt interesați în primul rând de numărul de unici. Cu cât mai mulți vei avea cu atât mai mult poți fi plătit şi mai bine va fi pentru tine.

Aşadar Google Analytics este un tool pentru statistici. Cum am spus principalul lucru care îl interesează pe un blogger şi pe un client sunt numărul de unici (unique visitors). Dar cu acest tool poți verifica şi numărul de vizitatori care se întorc, numărul de vizite, oraşele şi țările din care s-a accesat blogul precum şi statistici despre asta. Şi alte multe statistici.

Google Analytics este indispensabil pentru un blogger.

Pe final

Sunt desigur mai multe componente care fac ca un blog să fie de succes. Componente care țin nu numai de partea tehnică ci şi de blogger.

  • Este important să scrii cât mai corect gramatical. Pentru asta există îndreptare, ghiduri de exprimare corectă şi DOOM-uri. Dacă ai nelămuriri asupra corectitudinii unui articol sau a unei fraze te poți consulta cu acestea sau cu un Dex Online.
  • De-alungul timpului este posibil să fie nevoie să instalezi pluginuri adiționale. Spre exemplu când se adună multe imagini s-ar putea să ai nevoie de un plugin care să le micşoreze mărimea (Kb) la toate o dată. Sau s-ar putea să ai link-uri nevalide. Atunci vei avea nevoie de un plugin care să redirecteze paginile care nu mai există (erori 404) către pagina principală. Sau către o pagină aleasă de tine. Erorile 404 nu sunt bine văzute de către Google şi îți pot scădea poziția în căutări. Reține, este bine să ai cât mai puține pluginuri instalate, pentru ca site-ul tău să se încarce cât mai repede.
  • Poți folosi pentru articolele tale imagini gratuite de pe website-uri ca pixbay.com sau pexels.com
  • creează o rețea de backlink-uri prin lăsarea de comentarii valoroase pe alte bloguri. Sau prin alte metode cum ar fi guest postingul sau forumurile.
  • Scrie bine. Informează-te dacă articolul respectiv o cere, în aşa fel încât informația pe care o oferi să fie corectă. Dacă ai vreo opinie vezi ca ea să poată fi susținută cu argumente valide şi să fie fermă. Nimănui nu-i plac ezitările sau lucrurile pe jumătate.
  • Scrie. Scrie. Scrie. Citeşte şi alte bloguri sau răsfoieşte aplicații precum Flipboard pentru a te inspira.
  • Promovează articolele tale pe rețele ca Facebook sau Twitter.
  • Fii la curent cu ce are legătură cu bloggingul.
  • Fii consecvent. Postează zilnic sau stabileşte-ți tu singur un program de care să te ții.

Succes!

By | 2018-03-12T14:30:06+00:00 14 februarie 2018|Blogging, Tutoriale|

Leave A Comment