Copywriting-ul este o meserie care oferă satisfacții atât financiare cât și profesionale. Linc Bartlette oferă câteva informații esențiale despre această meserie fie că vrei să te apuci de copywriting sau ești doar interesat să știi mai mult despre acest domeniu.

Tipurile de text din copywriting sunt:

-Plain (acesta stă la baza copywriting-ului și este simplu, neîmpopoțonat)

-Storytelling (oamenilor le place să asculte diverse povești în care să găsească similarități)

-Conversațional (limbajul este simplu și se compară cu conversația dintre un vânzător și un client)

-Imaginativ (genul de text care începe cu „închide-ți ochii și imaginează-ți”)

-Lung (este ca și cum ai răapunde la toate întrebările unui client prospectiv)

-Killer Poet (folosește poezia ca să vândă)

-Direct de la CEO (ideea din spatele acestui tip este să se înlăture distanța dintre creator și client)

-Frank (în acest gen de text se începe cu imperfecțiunile mizând pe încrederea clienților care se creează prin onestitate)

-Superlative (acest gen de text prezintă caracteristicile extraordinare ale produsului și implică testimoniale, research și statistici)

-Rejection (acest gen de text exclude un anumit tip de clienți făcând astfel cititorul să fie mult mai interesat)

Idei de bază din carte

1

În trecut exista un anumit stil de a te adresa clientului. Un stil formal. În prezent se folosește un stil conversațional.

2

Un copywriter bun crede în produsul pe care îl promovează.

3

În copywriting nu doar descrii un produs ci faci clientul să înțeleagă că are nevoie de acel produs și cât mai repede.

4

Scopul unui text de copywriting este să se finalizeze cu o vânzare.

5

Textul trebuie să fie cât mai simplu. Astfel va fi ușor de înțeles de către cât mai mulți potențiali clienți din target.

6

Copywriterul trebuie să scrie cu cititorul în minte.

7

Fie că este vorba de copywriting, fie că este vorba de scrisul obișnuit, este foarte important, dacă vrei să-ți îmbunătățești abilitățile, să citești mult din toate domeniile.

„Reading is the best tool for people who want to make their living in the land of writing of any kind, including copywriting.”

„Cititul este cea mai buna metodă pentru cei care doresc să-și câștige existența din scris, fie el și copywriting.”

8

În copywriting este foarte important să rămâi simplu și tehnic.

9

În copywriting trebuie să înveți să scrii în limita unui număr de cuvinte.

10

Textul trebuie să aibă finalitate – conversia.

11

Trebuie să înveți să-ți editezi singur textul.

12

Nu preda textul în ziua în care l-ai terminat. Lasă-l în sertar și revizuiește-l a doua zi! De

13

Un copywriter bun are abilitatea de a converti cititorii în clienți.

14

Pentru a fi înțeles de audiență trebuie să o înțelegi.

15

Este important să înveți să vorbești bine și acest lucru îl faci îmbogățindu-ți vocabularul și bagajul de cunoștințe prin citit.

16

Fii autentic și fă mult research.

17

Nu plagia intențiinat sau neintenționat.

18

Odihnește-te bine noaptea și fii organizat.

Pe final

Este o carte despre copywriting dar nu numai, scrisă în limba engleză, într-un limbaj simplu și concis, ușor de parcurs cunoștiințele din ea fiind ușor de asimilat.

Această carte este dedicată celor care vor să știe mai multe despre copywriting dar și pentru cei interesați să facă o carieră în domeniu, oferind sfaturi utile.

De asemenea poate fi utilă și novicilor care vor să vândă prin scrierilor lor. Așadar pot spune că este de folos și celor care scriu pe un blog și care vor să promoveze produse sau servicii.

Există diferențe între copywriting și content-writing iar cartea explică foarte bine acest lucru. În principiu copywriting-ul este pentru a vinde și a obține lead-uri. Content-writing-ul este pentru a aduce vizitatori și a educa.

Cartea o poți găsi de vânzare pe link-urile de mai jos:

aici pe eMAG

aici pe Elefant