Richard H. Thaler a câștigat Premiul Nobil pentru Economie în anul 2017. Autorul face legătura sau cel puțin încearcă să stabilească o legătură dintre Econi (economiști, pur teoreticieni) și Oameni (practicieni). Ideile întâlnite și tipsu-rile care pot fi găsite (sau mai degrabă deduse) din carte pot fi de folos managerilor din firme mici, mari, medii, companii și chiar pentru afaceri individuale. Este formată în mare parte din studii și este scrisă într-un spirit lejer și ludic.

Unul dintre lucrurile de reținut din cartea lui Thaler ceea ce el numește efectul înzestrării. Conform autorului un anumit obiect care are o valoare în prezent, de exemplu 10 RON poate căpăta o valoare de 20 RON peste o anumită durată de timp, de exemplu peste doi ani.

El dă ca exemplu o sticlă de vin. După cum se știe, cu cât un vin este mai vechi este cu atât mai scump. Valorea unui vin crește o dată cu vechimea lui. O sticlă de vin de 10 RON peste o perioadă de timp, după ce se învechește poate valora mult mai mult. La fel și valoare unor terenuri, imobile, sau obiecte de artă.

Așa că atunci când avem de-aface cu obiecte sau lucruri putem ține cont de acest lucru: de efectul înzestrării și dacă li se aplică. În cazul în care li se aplică este indicat s[ fie p[strate pe perioade cât mai lungi de timp. Acest lucru pentru simplu fapt că valoare lor pur și simplu va crește, și vom deține ceva mult mai scump decât era înainte cu câțiva ani sau zeci de ani.

De reținut că această carte este scrisă de către un economist cu acte în regulă, de un teoretician al economiei. Există o diferență enormă între ceea ce  Richard H. Thaler numește Econi și ceea ce el numește Oameni. Econii sunt economiștii, care sunt reci și gândesc rațional, se ocupă strict cu partea matematică, teoretică. În schimb oamenii sunt influențabili, vicioși, etc. Să nu uităm totuși că și Econii sunt Oameni.

Idei de reținut din carte și tips-uri

  • costuri irecuperabile: sunt acele costuri pe care Economiștii nici nu se gândesc să le ia în calcul. Ca un exemplu vă pot da resturile care rămând de la o masă. Acestea vor fi aruncate conform unui economist, și nu se va forța să mănânce tot doar pentru că a plătit întreaga masă. Acesta este un tips care poate fi preluat din carte de către cei mai puțin familiarizați cu economia. Conform Econilor, farfuria cu ceea ce a  rămas trebuie aruncată fără ezitare.
  • bugetul fungibil: este o idee apărută mai de curând în economie și se referă la faptul că mai nou oricât de mult ai distribui și pregăti banii pentru mai multe cheltuieli se va ajunge până la urmă tot la un buget comun.
  • planificator: un economist gândește ca un planificator și este capabil să-și urmeze planul. De exemplu dacă el își propune să mânânce din 30 de conserve 30 de zile va mânca conform planului câte una pe zi. Astfel acele treizeci de conserve îi vor ajunge 30 de zile.
  • consecvența: o altă idee din carte este consecvența. Consecvența se traduce prin răbdare, prin cât timp ești dispus să aștepți până ce valoarea unui obiect crește, fie el apartament, sticlă de vin, teren, obiect de artă, etc. Fiind dispus să aștepți până când valoarea acelui obiect atinge valoarea maximă cu care poate fi vândut, poți fi numit consecvent, și câștigător. Un Om cu o gândire de Econ va aștepta până la final și va putea valorifica obiectul când are valoarea maximă.

În carte poți descoperi tips-uri și trick-uri economice care pot fi aplicate pentru diferite tipuri de afaceri, mai mari sau mai mici, companii, sau chiar întreprinderi individuale.

Punând în practică ceea ce citești mai mult „printre rânduri” în carte vei avea succes cu firma, afacerea ta, fie că este vorba de un magazin online, blog, freelancing, etc.  Dacă vrei să aflii și mai multe sfaturi despre cum să-ți maximizezi profitul comandă cartea AICI pe eMAG pe acest link.

Nu o să regreți că o ai în bibliotecă fiind și o carte câștigătoare a unui Premiu Nobel.


PENTRU A PUTEA CÂȘTIGA BANI CU DAEDALUS ONLINE TREBUIE SĂ VĂ CONFIRMAȚI CONTUL PE EMAIL DUPĂ ÎNREGISTRARE blank