Fie că este vorba despre un blog, fie că este vorba de un canal de YouTube sau orice altă rețea de socializare ne gândim poate uneori să câștigăm și bani din utilizare acestora. O putem face ca side-gig sau chiar full-time. Apoi vine întrebarea: care este cea mai profitabilă nișă? Ce urmăresc oamenii cel mai mult pe YouTube sau TikTok, ce citesc cel mai mult?

Când vine vorba de asta lucrurile pot sta diferit de la caz la caz. Cea mai profitabilă nișă poate fi cea la care te pricepi cel mai bine, cea de care ești pasionat și despre care ai cunoștințe cât mai multe. Nișa la care te califici cel mai mult ca nivel de expertiză și te și pasionează, aceea este de obicei cea mai profitabilă.

Pentru unii pot fi finanțele personale, alții scriu despre parenting, alții scriu chiar despre blogging sau tehnologie. Nu contează prea mult despre ce scrii atât timp cât te prinde și uiți de tine scriind sau trăgând video-uri. Se observă cu ochiul liber dacă ești pasionat și te pricepi și atunci oamenii te vor urmări, îți vor da follow, subscribe sau se vor abona la newsletter-ul tău.

În blogging, pentru că acum citești asta pe un blog, la noi în România există multe bloguri generaliste dintre care doar câteva generaliste care au succes și produc destui bani cât să merite. Restul sunt ori mai puțin vizitate ori joacă în liga a treia și sunt lipsite de importanță pentru publicul larg.

Din acest motiv nișarea este esențială când vine vorba de blogging. Acum că mai scapi și câte un articol despre unde ai călătorit sau aventurile tale cu rozătoare care îți macină nervii, nu-i bai. Pentru a putea fi însă și profitabil, ai nevoie să scrii despre un subiect anume pe blogul tău, și acela să fie subiectul principal. Adică, să fii cunoscut ca drept pasionat sau expert în…gramatică…să spunem, doar un exemplu, cum e https://diacritica.wordpress.com/

Indiferent dacă ești blogger cu state vechi, dacă nu ești cumva un zoso sau un arhiblog ar fi bine să te nișezi, să scrii pe o anumită temă, de exemplu tehnologie. Însă dacă tu crezi că nu o poți face zilnic, dacă crezi că nu poți satisface nevoia celui căruia îi place să te citească, ar fi bine să te apuci de altceva.

Unora chiar le place cum scrii, te ții de program o perioadă, apoi, bam…nu mai postezi decât când îți aduci aminte. Din acest motiv ar fi bine să-ți faci bine temele, adică să postezi zilnic, iar când ai timp să scrii draft-uri, să ai acolo pe țeavă articole pentru când devii aglomerat.

Am văzut/citit multe bloguri pe care se care se scrie bine însă sunt în derivă, nu au un subiect anume, și sunt…generaliste. Generalismul nu mai prea prinde la public. Cum am spus mai sus, felia aia e luată. Lumea nu știe cum să te ia și de unde.

Îți vizitez blogul pentru ce?! Dacă știu că testezi telefoane mobile s-ar putea să dau un search pentru un telefon pe care am de gând să-l cumpăr alături de numele tău, să-ți aflu părerea. Însă dacă blogul e vag și nu ai o părere fermă despre nimic?

În cazul în care vrei totuși să-ți alegi o nișă, nu știi de unde să începi, există tools ca SEMRUSH, unde poți afla cuvintele cheie (keywords) care sunt cele mai căutate. În felul acesta vei știi ce caută lumea cel mai des pe net și le vei oferi.

E firesc ca la început să existe multă pasiune. Într-un fel relația blog-blogger se aseamănă cu o relație dintre un bărbat și o femeie. La început e pasiunea apoi intervine rutina. Trebuie doar să știi să ieși din ea, să diversifici, să te reinventezi pe același subiect, și persiști. Știu că aberez un pic la faza cu relația dar nu știu cum să mă fac înțeles.  Ideea e: scrie! Ai grijă să apară zilnic pe blogul tău un articol! Scrie cât mai nișat, ATENȚIE, nu am zis nișat complet, ci CÂT MAI NIȘAT!


PENTRU A PUTEA CÂȘTIGA BANI CU DAEDALUS ONLINE TREBUIE SĂ VĂ CONFIRMAȚI CONTUL PE EMAIL DUPĂ ÎNREGISTRARE blank