Beneficiile freelancing-ului
Una din părțile bune ale muncii de freelancer este faptul că poți munci când ai chef, noaptea sau ziua, seara sau dimineața, luni sau vineri. O zi sau două, sau 7/7. Partea nasoală este faptul că trebuie să te ocupi tu de acte, atunci când sunt necesare, și poate fi mai mult stres, pentru că tu duci…firma în spate.
Beneficiile freelancing-ului includ posibilitatea de a lucra de acasă, de pe plajă, de la cafenea, sau de oriunde mai ai net, cât și posibilitatea de a câștiga mai mulți bani. Principala chestie faină este faptul că ești propriul tău șef.
Afacerile independente, cele de tip sidegig sunt o modalitate excelentă de a câștiga în plus pe lângă salariu. Poți face asta și full-time, bineînțeles.
Ca freelancer tu trebuie să te ocupi de tot în funcție de care este domeniul pe care activezi. Va trebui să-ți găsești tu de cele mai multe ori singur clienți, să-ți construiești un brand singur, să te marketezi singur, ș.a.m.d.
Un alt beneficiu al freelancingului ar mai fi faptul că poți călători și munci în același timp. Poți vizita diferite părți ale lumii sau ale țării și să te și ocupi de afacerea ta online.
S-ar putea să-ți fie greu să te concentrezi. Un spațiu de lucru în aer liber nu e bun. Trebuie să fii creativ și să te adaptezi mediului din jurul tău.
E bine să-ți urmărești pasiunea și competențele și să-ți alegi nișa în funcție de ea. Nu numai că vei fi mai productiv și vei câștiga mai mult dar vei avea și un sentiment mai mare de bucurie.
Când faci ceva care îți place, vei trece mai ușor peste zilele plictisitoare, iar ziua ta va fi plină de emoții pozitive în loc de stres.
Este întotdeauna o idee bună să faci ceea ceea ce te pasionează, chiar dacă este nevoie de ceva timp pentru a ajunge la punctul în care poți face și bani din asta.
Munca online îți poate îmbunătăți sănătatea mentală însă există și unele potențiale dezavantaje. Izolarea și stresul unui program de lucru de acasă poate agrava unele afecțiuni preexistente de sănătate mentală. Nesiguranța de a lucra pe cont propriu poate duce la o lipsă de motivație, poate contribui la apatia generală.
Cu toate acestea, lucrul de acasă poate conferi mai multe beneficii pentru sănătatea mentală. Munca într-un domeniu pe care îl iubești îți oferă un sentiment de satisfacție. Unii oameni descoperă că munca lor le permite să aibă un impact pozitiv asupra lumii. Pe lângă capacitatea de a face diferența, o muncă de freelancer care te face fericit poate, de asemenea, să inspire.
1. Blog
Cum să faci un blog
Înainte de a vedea cum să câștigi bani cu un blog, să vedem cu poți face un blog. Indiferent dacă scrii despre viața ta sau despre un anumit subiect, un blog poate fi atât un jurnal, cât și un mijloc de a informa sau învăța pe alții ceea ce tu știi.
Alegerea unei nișe
Când începi un blog, primul pas este alegerea unei nișe. Poate vrei să scrii pe blog despre ceva ce îți place, dar ar trebui să iei în considerare și ceea ce este util și se caută, cât și pasiunea și domeniul tău de expertiză.
Evită să scrii pe blog despre subiecte care nu sunt interesante pentru tine deoarece probabil îți veți pierde entuziasmul. Dacă subiectul este unul care te pasionează, vei crea conținut care va interesa cititorii.
Nu este ușor să concurezi împotriva bloggerilor consacrați care sunt deja populari. În acest sens, blogging-ul despre un anumit subiect este mai bun decât cel pe un subiect general, care este predispus la pierderea cititorilor după o perioadă scurtă de timp. Alegerea unei nișe care este profitabilă și de care ești pasionat este crucială pentru a avea succes cu blog-ul.
Alegerea unei platforme
Există mai multe opțiuni diferite pentru crearea unui blog, mai multe sisteme de gestionare a conținutului (CMS-uri). Aceste instrumente sunt intuitive și ușor de utilizat și permit utilizatorilor să manipuleze diverse elemente, cum ar fi aspectul și grafica, și să își publice conținutul.
Indiferent de platforma de blogging preferată, este important să iei în considerare funcțiile de care ai nevoie cel mai mult.
Unele platforme de blogging oferă o gamă largă de template-uri pentru diferite tipuri de conținut. Unele sunt gratuite, pentru altele trebuie să plătești. Înainte de a alege o platformă de blogging, ar trebui să-ți pui câteva întrebări. Ești un începător sau un blogger experimentat? Intenționezi să publici o singură postare sau mai multe? Cât timp dorești să te ocupi de asta? Vrei să primești comentarii de la cititori? Care sunt obiectivele tale? Ce fel de cititori ar fi interesați de conținutul tău? Este important să alegi o platformă cunoscută, cu care alți bloggeri mai experimentați au avut de-aface și au scucces cu blogul.
Alegerea unui nume de domeniu
Înainte de a alege un nume de domeniu, trebuie să te gândești mai întâi la publicul tău și la nișa ta. A avea în minte un public te poate ajuta să te decizi despre ce să scrii, ceea ce poate influența și deciziile de branding (domeniu, logo, etc). Ar trebui să te gândești la demografia persoanelor care îți vor citi blogul și la ce probleme rezolvi pentru ei, cum îi ajuți.
Considerând nișa de care sunt interesați cititorii tăi, alege un nume de domeniu care va fi memorabil și ușor de tastat în browser. Este bine ca numele să fie cât mai scurt. Asigură-te și că numele domeniului este flexibil, pentru o eventuală lărgire a targetului pe viitor.
Oricum, numele îl poți schimba dacă tu decizi acest lucru.
Cuvintele cheie din numele domeniului sunt o modalitate bună de a atrage trafic și de a face utilizatorii să înțeleagă despre ce este blogul tău.
Poți alege ca URL-ul domeniului chiar numele tău, dacă este disponibil. Folosind numele tău ca adresă URL, oamenii vă vor putea recunoaște cu ușurință blogul și te vor considera un expert în nișa ta. Trebuie să alegi un nume ușor de reținut.
Următorul pas este cumpărarea unui pachet de hosting. Alegerea unei firme care oferă servicii bune de hosting uneori poate fi dificilă. Cu puțin noroc şi research poți alege o firmă cu care să te înțelegi ani buni. Este important ca firma de hosting pe care o alegi să se plieze pe nevoile tale.
De-asemenea, atunci când alegi o firmă de hosting, trebuie să cauți feedback-uri de la utilizatori. Serviciul e bine să aibă cât mai multe funcționalități care să te ajute, cum ar fi back-up periodic în caz că se întâmplă ceva cu site-ul tău.
La început îți vei alege un pachet de găzduire shared, adică vei împărți același IP cu allți deținători de site-uri, pentru că nu ar avea sens să plătești sume mari pentru ceva ce folosești doar 0.1 %. Cu timpul, dacă blogul tău crește, vei avea nevoie de pachete de hosting mai avansate. Îți recomand Chroot pentru că au prețuri bune, cPanel și alte beneficii.
Cum să câștigi bani cu un blog
Un blog curat și ordonat este un prim pas important pentru a câștiga bani. Când oferi conținut de valoare, oamenii îți vizitează blogul. E bine ca ei să găsească și ceva util pe el, sau măcar ceva distractiv, altfel, ei nu vor rămânea fideli.
Nimeni nu vrea să citească despre problemele tale personale ci mai degrabă vor fi bucuroși să afle că ai soluții pentru problemele lor. Există mai multe modalități de a câștiga bani cu un blog. Să vedem.
Bani din blog cu Marketing afiliat
Marketingul afiliat poate fi un flux profitabil de venituri cu o investiție inițială minimă. Cu cât rata de conversie este mai mare, cu atât poți face mai mulți bani cu marketing-ul afiliat.
Cum începi? Primul pas este să cercetezi nișe potențiale și programe de afiliere. Acest lucru înseamnă măcar un pic de research pe produse și servicii. Odată ce ți-ai ales nișa și ai deja un număr mare de cititori, poți începe să-ți pui bannere și link-uri de afiliat pe blog și să le promovezi potențialilor clienți.
Unii afiliați nu sunt mulțumiți cu ratele de conversie. Unii încă mai cred că traficul trebuie să fie foarte mare pentru mai mult profit. Acest lucru pur și simplu nu este adevărat. Ca afiliat rata de conversie poat fi chiar și de până la 2%, așa că eforturile tale trebuie să fie extrem de bine direcționate.
Cost-pe-achiziție
CPA, sau Cost-Per-Action, este o măsurare a costului agregat asociat cu achiziționarea de către un client unic. Termenul se referă de obicei la o vânzare, dar se poate referi și la o altă conversie, cum ar fi cumpărarea unui serviciu. Mai pe scurt primești o sumă de bani, care poate fi un procent din prețul produsului sau serviciului.
Indiferent de tipul de conversie, CPA este o componentă esențială a unei strategii de marketing eficiente. Este important să înțelegi raportul cost-pe-achiziție, astfel încât marketingul online să poată fi eficient si profitabil. CPA este un model de marketing afiliat în care agentul de publicitate plătește numai atunci când un vizitator completează acțiunea dorită. Costul poate fi de la 1% la 12% per prețul produsului pe care îl promovezi.
Această metodă s-a dovedit a fi extrem de profitabilă și poate aduce sume mari. Ca afiliat poți să primești venituri reziduale ani de zile.
Cost-pe-clic
Unul dintre aspectele importante ale marketingului afiliat este și costul-per-click (CPC). CPC permite ca tu să câștigi bani când clientul doar face clic pe o reclamă. Când decizi ce să promovezi, Pentru acest tip de marketing, trebuie să iei în considerare costul pe clic.
O platformă cu care poți câștiga bani frumoși este Profitshare.
Bani din blog cu publicitate
Poți câștiga bani online afișând bannere publicitare. Una dintre cele mai bune modalități de a fi plătit de către companii pentru publicitate este o sumă lunară fixă pentru o anumită dimensiune a bannerului. Întrucât internetul este o piață uriașă, toate site-urile web sunt supuse legilor cererii și ofertei.
Cu cât ai mai mulți vizitatori, cu atât poți cere mai mult. De obicei firmele îți vor cere statisticile. Așa că fi pregătit ca atunci când blogul tău va crește, să oferi diferite statistici. În principal cele mai solicitate sunt cele demografice.
Când negociezi cu firmele care vor să-și facă publicitate pe blog la tine trebuie să vrei să obții sume cât mai mari. Nu este bine să ceri prea puțin. Percepe o taxă adecvată. Nu trebuie să rămâi la un preț fix pentru totdeauna, poți oricând să crești tarifele pe măsură ce cererea crește. Pentru un blog nou lansat, ar trebui să oferi și reduceri pentru a atrage mai mulți agenți de publicitate.
Suma pe care o percepi pentru spațiul publicitar depinde de cât de popular este blogul tău. Taxa pe care o vei percepe va depinde de formatul bannerului și cum este poziționat. Dacă blogul tău obține 100.000 de vizualizări de pagină pe lună, atunci un banner din bara laterală de 300 x 250 este echivalent cu aproximativ 200 EUR/lună.
Bani din blog cu Google Adsense
Ce este Google Adsense
Google Adsense este o soluție de monetizare a blogului tău de la Google și cea mai cunoscută și simplă. Partea bună aici este că nu ai nevoie de contract cu vreo companie și vei plăti doar impozitul la ANAF pentru câștiguri.
Google Adsense este un program de publicitate online care permite proprietarilor de site-uri web și bloguri să afișeze anunțuri Google pe site și să câștige bani din aceste anunțuri. Este o modalitate foarte populară pentru a face bani online și este utilizat de mii de webmasteri și bloggeri pentru a-și monetiza site-urile.
Pentru a câștiga sume considerabile, cu care să te poți întreține și să mai și rămâi cu bani, trebuie ca blogul tău să aibă foarte foarte mulți vizitatori. Este bine de știut faptul că un blog într-o limbă de circulație internațională, cum ar fi limba engleză, îți poate aduce mult mai mulți vizitatori decât un blog în limba română. Poți însă câștiga cu Adsense și cu un blog în limba română dacă acesta este foarte foarte vizitat.
Pentru a putea câștiga bani cu Google Adsense trebue să te încadrezi în liniile lor de publicitate. În acestă secțiune vom vedea cum să obții bani din blog cu Google Adsense.
Cum câștigi cu Google Adsense
Pentru a începe să câștigi bani cu Adsense, trebuie să te înscrii în program și să adaugi un cod de urmărire Adsense pe site-ul tau. Atunci când vizitatorii site-ului tau vor vedea anunțurile Adsense și vor face clic pe ele tu vei primi un comision pentru aceste clicuri.
Pentru a obține un cod de afiliere, trebuie mai întâi să deschizi un cont Adsense. Trebuie ca blogul tău să respecte toate regulile programului Adsense. După ce ai făcut acest lucru, accesează secțiunea „Coduri pentru site-uri” din panoul de control al contului tău Adsense și urmează instrucțiunile.
Dacă sunteți interesat să începeți să câștigați bani online cu ajutorul Google Adsense, există o mulțime de resurse disponibile pe net pentru a te ajuta.
Bani din blog cu Advertoriale
O altă modalitate de a câștiga bani cu un blog este să scrii postări sponsorizate. Unele bloguri au o audiență destul de mare și pentru aceasta audiență, unele companii vor să promoveze produse sau servicii prin intermediul articolelor sponsorizate pe blogul tău. Articolul de tip advertorial trebuie să fie scurt și să aibă un punct de vedere clar si concis asupra a ceva.
Postările sponsorizate sunt profitabile, dar trebuie să fii sigur că produsele pe care le promovezi sunt relevante pentru nișa ta. În caz contrar, s-ar putea să-i buimăcească pe cititorii.
Asigură-te că blogul tău este relevant pentru produsele sau serviciile pe care le promovezi, articolele care se vor încadra în nișă vor avea șanse mai mari de a atrage cititori.
Pe final
Cunoaște-ți cititorii! Oamenii citesc bloguri pentru că sunt interesante, articolele sunt bune, blogurile arată bine și articolele sunt publicate frecvent. E bine ca blogul tău să aducă plus valoare. Dacă îndeplinești aceste condiții ești pe drumul cel bun pentru a câștiga bani cu blogul tău.
2. Freelancing
Cum să-ți creezi o bună reputație pe site-urile freelancing
Primul lucru pe care trebuie să-l ai pentru a avea succes pe site-urile de freelancing este să ai o bună reputație. La început o construiești în principal prin servicii de calitate și prețuri scăzute pentru ceea ce oferi.
Uneori poate fi dificil să-ți construiești un profil bun pe site-urile freelancing, dar există metode cu care poți să-ți îmbunătăți șansele să fi angajat.
Prezentându-ți portofoliul și serviciile în detaliu, îți vei crește șansele de a fi contactat de către un client. Cu cât ai mai multă experiență în spate, cu atât mai bine.
De asemenea, feedback-urile clienților tăi valorează enorm. Feedback-urile clienților sunt ca niște recenzii despre produse, ele arată dacă ești sau nu o persoană de încredere și capabilă.
Străduiește-te întotdeauna să depășești așteptările clienților tăi. După ce îndeplinești task-urile cerute în job, poți efectua sarcini gratuite care sunt necesare, și ajuta clienții în orice mod poți. Asta va contribui mult la impresionarea clienților și obținerea unui feedback bun. În plus te pot angaja și la alte joburi.
Comportându-te corect cu clienții, dându-ți silința să oferi ce e mai bun, vei fi cunoscut ca un partener de încredere. Acest lucru te va ajuta să câștigi un flux constant de proiecte și prin urmare să câștigi mai mulți bani. Reține, totuși, că menținerea unei bune reputații nu va fi niciodată ușoară. Trebuie să oferi în mod constant servicii de calitate, să respecți termenele limită, și să menții o prezență digitală puternică.
Cum să câștigi bani pe Upwork
Dacă ești interesat de freelancing pe o platformă și vrei să știi cum să câștigi bani din asta citește secțiunea de mai jos. Upwork poate fi o alegere bună atunci când vrei să-ți faci cont pe o platformă de freelancing. Vom vorbi în continuare despre Upwork, pentru că, cu acest site am experiență.
În primul rând trebuie să știi cum funcționează – clientul scrie un brief, în principal în limba engleză, limbă pe care trebuie să o cunoști neapărat dacă vrei să lucrezi pe Upwork. Tu trebuie să ții cont foarte mult cont de acel brief, în care clientul îți spune ce vrea. Unii pot fi mai exacți, alții nu prea știu ce vor. Sfatul meu este să-i alegi, în primul rând, mai ales la început de carieră, pe cei care știu exact ce vor, ce task au de îndeplinit.
Ce este Upwork
Upwork este un site cu milioane de clienți și freelanceri din întreaga lume. Poți alege dintr-o varietate de proiecte pe diferite nișe. Poți lucra pe sume fixe sau pe oră.
Upwork este o platformă de intermediere care te ajută să interacționezi cu clienții. Diferența dintre această platformă și a lucra independent este că primești plățile sigur și la timp, solicitând clienților să te plătească direct într-un cont Upwork, drept garanție, chiar înainte de a te fi apucat de job. Când ai terminat job-ul, clientul vede rezultatul și aprobă cererea ta de plată.
La început
Include exemple din munca ta pe profil, construiește-ți un portofoliu! Complează informațiile de profil, cum ar fi educația, experiența și locația. De asemenea, ar trebui să selectezi tarifele și câte ore ești dispoibil pe săptămână.
Apoi poți începe să cauți locuri de muncă. Multe locuri de muncă de pe Upwork sunt cu preț fix. Pentru a fi angajat trebuie să scrii o scrisoare introductivă care descrie ce poți livra și cât ești dispus să percepi pentru ceea ce oferi. Este indicat ca, atunci când ești la început să lași prețurile mai jos.
Este o platformă globală de freelancing
Site-ul se mândrește cu cel mai mare număr de angajatori și candidați, precum și cu cea mai mare acoperire geografică. Serviciul este ușor de utilizat, cu un motor de căutare robust care ajută atât freelancerii, cât și angajatorii să găsească locuri de muncă, respectiv angajați.
Se plătește atât la oră cât și plată fixă
Joburile pot fi per task rezolvat sau unele job-uri se pot desfășura pe mai multe etape, numite milleston-uri. Unele milleston-uri se creează pe parcurs. Odată ce proiectul este finalizat, persoana va elibera depozitul în Escrow (banii tăi pentru ce asi muncit) pe care îl depune în contul tău. Upwork oferă plăți securizate prin PayPal. Poți găsi joburi pentru care primești plata la oră și job-uri pentru care primești plată fixă. Upwork are standarde și proceduri riguroase care își protejează utilizatorii de escrocherii.
Are o aplicație desktop
Aplicația desktop Upwork îi ajută pe freelanceri să își urmărească orele de lucru. Poate afișa până la șase capturi de ecran pe oră, ceea ce reduce discrepanțele. În plus, aplicația desktop permite freelancerilor să personalizeze setări, cum ar fi fusurile orare, camerele foto și comenzile rapide de la tastatură.
Este nevoie de un Proposal (propunere către client)
Clienții trebuie să aibă încredere în tine când ai pentru prima oară de-aface cu ei, deoarece interacționează un om complet străin. Un profil bine scris îți va oferi oportunitatea de a te lăuda cu abilitățile și realizările tale. Cealaltă jumătate a puzzle-ului este un proposal (propunere) de job.
Pentru asta nu vei trimite la toți clienții același proposal ci vei scrie personalizat pentru fiecare job la care aplici. De asemenea trebuie să scrii un proposal fără greșeli. Indiferent dacă ești un începător sau un profesionist experimentat, există câțiva pași care îți pot face călătoria mult mai ușoară.
Când ești nou
Asigură-te că ai un flux constant de muncă. Pentru asta există câțiva pași pe care îi poți face pentru a începe. În primul rând, asigură-te că, cota de aplicații pentru job-uri este mare, deoarece aplicațiile expiră după 7 zile. Nu uita să adaugi o metodă de a primi plata în contul tău.
Trebuie să ții cont că la început va trebui să aplici la foarte multe joburi până ajungi să prima angajare. Un angajator este reticent în a angaja un freelancer fără un număr mare de recenzii sau jobri anterioare.
3. Vinde cărți electronice
Cum începi
Când vinzi cărți electronice, ca în orice afacere, există câțiva pași pe care trebuie să îi urmezi, pentru a avea succes. Unul dintre primele este să știi ce își dorește publicul tău. Folosind instrumente de sondaj, postări de blog bazate pe întrebări, chat-uri Twitter și discuții Facebook, poți identifica ceea ce caută oamenii într-o carte electronică. Apoi poți optimiza titlul și conținutul pentru a atrage publicul. Odată ce ai un subiect în minte, poți începe să-ți scrii cartea!
Odată ce ai finalizat prima ta carte electronică poți să o vinzi pe site-ul tău, eventual la un preț mai mare. Sau poți să o vinzi pe Amazon. Vom vedea mai încolo în articol și um. Când scrii mai multe cărți, și ai de gând să devii un scriitor profesionist, asigură-te că scrii pe aceleaș subiect sau cât de cât asemănător cu subiectul primei cărți. Așadar, asigură-te că faci niște cercetări înainte de a începe să scrii cartea ta.
Cum să publicați o carte electronică pe Amazon
Cum publici o carte electronică pe Amazon, inclusiv pe Kindle? Înainte de a face orice altceva, conectează-te la contul tău Amazon. Dacă nu ai cont fă-ți unul completând informațiile personale pe site. Asigură-te că incluzi și informațiile tale de plată.
Kindle Direct Publishing
Dacă te gândești să îți autopublici cartea, s-ar putea să te întrebi dacă Kindle Direct Publishing este sau nu cea mai bună opțiune. Amazon este cel mai mare retailer de cărți din lume, iar programul lor, Kindle Direct Publishing, îți permite să publici cartea direct pe site-ul lor.
Publicarea pe Amazon are multe avantaje atât pentru autori, cât și pentru cititori. În primul rând, este gratuit să publici pe Amazon. Vei avea mai mult control asupra calității cărții tale decât cu orice alt serviciu de autopublicare.
Poți crea un cont gratuit la Amazon și să îți încărci cartea acolo. De asemenea, vă poți înscrie cartea în KDP Select, ceea ce îți permite să primești instrumente și servicii suplimentare. Un alt avantaj al înscrierii în KDP Select este că cartea ta este exclusiv pentru KINDLE și nu poate fi vândută în altă parte. Procesul este rapid, dar necesită ceva efort și răbdare din partea ta.
Odată ce cartea ta este publicată, poți alege cum să o promovezi și câte persoane o văd. Poți folosi sistemul de recomandare Amazon pentru a-ți împinge cartea în partea de sus a unei categorii sau pentru a o promova în secțiunea „Oferte numărătoare inversă”. Platforma Amazon are unele dezavantaje, dar sunt minore. Pentru a profita la maximum de experiența ta Amazon Kindle Direct Publishing, este important să iei în considerare toate cele menționate mai sus.
Alegerea Kindle Direct Publishing pentru publicarea unei cărți electronice pe Amaon este una dintre cele mai bune alegeri pentru autopublicare. Nu numai că veți deține controlul asupra procesului, dar veți avea acces la milioane de cititori. Este o opțiune cu risc scăzut pentru scriitorul independent care nu are capital sau legături cu mari editori. În plus, așa cum am mai spus, platforma Amazon Kindle Direct Publishing este gratuită.
Kindle Create
Pentru a publica o carte electronică pe Amazon, mai întâi trebuie să instalezi și să deschizi software-ul Kindle Create. Acest software poate fi descărcat gratuit atât pentru PC-uri, cât și pentru Mac. Deschideți-l selectând „Proiect nou din fișier” din meniul din partea stângă. De aici, poți alege tipul de carte și unde doriți să o încărci. Următorul pas este să încărcați conținutul. Cuprinsul se află după conținut și include legături către fiecare capitol. Un cuprins (TOC) interactiv Kindle va apărea ori de câte ori un cititor dorește să acceseze lista de capitole.
Odată ce ai fișierul ePUB sau DOCX, îl poți încărca pe site-ul Amazon. Dacă nu ți-ai formatat cartea electronică, Amazon o va respinge. Aceasta nu este o mare problemă pentru că poți reîncerca cu un format corect. Instrumentul Kindle Create este foarte limitat în comparație cu alte programe de publicare de cărți electronice.
Kindle Create oferă și o opțiune de previzualizare. Aceasta arată doar versiunea eBook a textului. Instrumentul îți permite, de asemenea, să schimbi opțiunile de afișare a paginii. Ca și în cazul oricărei cărți electronice, cel mai bine este să utilizați cea mai recentă versiune a software-ului pentru cele mai bune rezultate.
După ce ai terminat de formatat cartea electronică, o poți publica pe Amazon folosind Kindle Create. Software-ul se ocupă de majoritatea formatării pentru tine. Cu toate acestea, ar trebui să știi că nu poți utiliza TAB pentru a indenta paragrafe. Pentru a preveni acest lucru, poți adăuga indentarea la prima linie. Pentru a profita la maximum de Kindle Create, încercă să ții cont de următoarele sfaturi pentru a obține cele mai bune rezultate.
Ediții Kindle
Dacă intenționezi să publici o carte electronică pe Amazon, mai întâi ar trebui să înțelegi cum să formatezi cartea pentru această platformă. Va trebui să creezi un fișier Word (.docx) în formatul acceptat de Kindle. De asemenea, poți utiliza un program gratuit, cum ar fi Kindle Create, despre care am vorbit mai sus.
Titlurile sunt importante atunci când publici o carte electronică, așa că asigurați-vă că utilizați Titlul H1 pentru titlul cărții și H2 pentru titlurile capitolelor. Titlurile H2 vor crea automat cuprinsul.
Clasamentul vânzărilor pe Amazon este cel mai important factor prin care se identifică succesul. Cărțile listate care sunt printre primele 2.000 în vânzările Amazon sunt considerate cele mai bine vândute.
După ce ai încărcat cartea pe Amazon, vei primi un e-mail de confirmare precum că Amazon a încărcat-o pe serverul lor. De asemenea, îți poți reîncărca cartea de câte ori dorești – Amazon va suprascrie versiunea mai veche. Asigură-te că verifici formatarea cărții tale în funcția Look Inside. Formatarea greșită poate descuraja potențialii cititori. Dacă poți, angajează un formatator profesionist de cărți electronice pentru a-ți formata cartea.
Următorul pas al procesului este să decizi dacă dorești să faci cartea exclusiv pentru Amazon Kindle. Dacă dorești să ai cartea vândută exclusiv pe Amazon, înscrie-te în programul KDP Select și primești oportunități speciale de promovare și prețuri. Poți lua o decizie în legătură cu publicarea doar pe Amazon după ce ai finalizat formatarea cărții tale electronice.
Datele precomenzilor
Când vă publicați cartea pe Amazon, va trebui să includeți datele de precomandă pentru cartea ta electronică. Trebuie să te asiguri că nu faci carte disponibilă pentru precomandă pentru mai mult de un an, deoarece Amazon te poate penaliza pentru că ai ratat termenul limită.
Pentru a evita acest lucru, ar trebui să setezi o dată de precomandă cu cel puțin două săptămâni înainte de data lansării. De asemenea, asigurați-te că prețul cărții tale electronice de precomandă este mai mic decât prețul ei de listare, deoarece acest lucru va încuraja cititorii să vă precomandeze cartea înainte de a deveni disponibilă pentru vânzare în întregime.
Înainte de a publica cartea electronică, ar trebui să consulți regulile Amazon. Această politică îți spune dacă poți publica sau nu cartea în precomandă. Dacă o faci, Amazon îți va aproba automat cartea, iar apoi poți continua cu lansarea cărții. Această politică nu este complicată, dar este important să revizuiți cu atenție detaliile înainte de a vă publica cartea pe Amazon. Deși nu puteți schimba data după publicare, poți modifica detaliile cărții pentru a se potrivi cu data de precomandă.
Poți modifica și data lansării dacă dorești. Atâta timp cât sunt cu cel puțin cinci zile înainte de data oficială de lansare, poți schimba data. Poți face acest lucru în pagina de detalii a cărții tale electronice. Dacă schimbi data precomenzii, nu o vei mai putea folosi pentru anul următor.
Pe final
Acestea fiind spuse, sunt sigur că vei putea să câștigi bani online, legal, indiferent de ce metodă vei alege, după ce îmi vei fi citit acest manifest. Continuă să-mi citești articolele și abonează-te gratuit la această rubrică pentru a știi de fiecare dată când apare un articol nou legat de bani sau câștiguri online.
Comenteaza